صفحه اصلی > فرهنگی و هنری و نمایش خانگی و هنرمندان و یادداشت : مهراب قاسم‌خانی: برگ برنده «گل یا پوچ» حضور آدم‌هایی است که کارشان را بلدند

مهراب قاسم‌خانی: برگ برنده «گل یا پوچ» حضور آدم‌هایی است که کارشان را بلدند

نویسنده سریال‌های «شب‌های برره» و «پاورچین» یکی از دلایل موفقیت «گل یا پوچ» را انتخاب افرادی می‌داند که در این بازی تبحر بالایی دارند.

به گزارش «وقت سینما»، مهراب قاسم‌خانی برنامه «گل یا پوچ» با اجرای مهران مدیری که به صورت هفتگی از پلتفرم فیلیمو در حال پخش است را یکی از نمونه‌های موفق برنامه‌سازی در حوزه نمایش خانگی می‌داند.
این نویسنده سینما و تلویزیون درباره این برنامه نوشت: «من بیننده ریلیتی‌شوها و گیم‌شوهای ایرانی نیستم که بتونم بگم «گل یا پوچ» بهترین برنامه از این نوعه که ساخته شده، ولی در همون حد یکی – دو قسمتی که از بعضی برنامه‌های مشابه دیدم، «گل یا پوچ» برام از هر چیزی که تا حالا دیدم جذاب‌تره. چرا؟
از نظر من این‌که یه برنامه مشابه برنامه‌های خارجی باشه ضعف محسوب نمیشه، ولی این برنامه در کنار اورجینال بودن، طراحی دقیق و حساب شده‌ای داره و قوانینی که به این بازی سنتی اضافه کرده، نه تنها باعث شلوغی و شلختگی نشدن، بلکه به هیجان و جذابیتش هم اضافه کردن.
به‌نظرم حضور آدم‌هایی که کارشون رو بلدن و توش تخصص دارن، برگ برنده اصلی این کاره و این نشون دهنده جسارت سازندگان این برنامه‌ست که برای جذب مخاطب دنبال چهره‌های شناخته شده نرفتن.
تخصص و تسلط شرکت‌کننده‌های این برنامه این اعتماد به نفس رو بهشون داده که در هیچ لحظه‌ای حس نمی‌کنید که جلوی دوربین معذب هستن و هیچ رفتار و دیالوگ تصنعی ازشون نمی‌بینید و نمی‌شنوید. انگار که ما وارد زمین بازی اون‌ها شدیم، نه این‌که اون‌ها مهمون یه برنامه هستن.
به‌نظرم مهران مدیری بهترین انتخاب برای اجرای این برنامه‌ست. شاید هر مجری دیگه‌ای تلاش می‌کرد که بیشتر خودنمایی کنه و دیالوگ بگه و جلب توجه کنه، ولی مهران با این‌که می‌دونیم این توانایی رو بیشتر از خیلی‌ها داره، هوشمندانه عقب کشیده و اجازه داده که فضای برنامه دست شرکت‌کننده‌ها باشه و به جاش علاوه بر اداره برنامه، در موقعیت بیننده برنامه قرار گرفته و همراه با اون‌ها از تسلط شرکت‌کننده‌ها شگفت‌زده میشه.
و در کنار این‌ها، دلایل دیگه‌ای که باعث شدن «گل یا پوچ» رو دوست داشته باشم، شخصیت‌پردازی و معرفی خیلی خوب شرکت‌کننده‌ها، طراحی صحنه و لباس جذاب، تصاویر و نماهای مناسب، تدوین خوش ریتم و البته کارگردانی دقیق، تمیز و خوش سلیقه این برنامه‌ست.
خلاصه که تبریک میگم به گروه سازنده «گل یا پوچ» و امیدوارم استقبال بیننده‌ها اونقدر باشه که حالشون خوب بشه و فصل‌های بعدی رو بسازن.
پ.ن: در ضمن این یک پست تبلیغاتی یا سفارشی نیست. فقط چون خودم از این برنامه خوشم اومده، دلم خواست ازشون تشکر کنم و تشویقشون کنم.»
.

vaghte cinema

دیدگاهتان را بنویسید