صفحه اصلی > ادبیات و تئاتر و سینما و فرهنگی و هنری و هنرمندان : تغییر چهره کارگردان «سگ‌کُشی» باعث نگرانی اهالی هنر شده است/ آیا باید نگران بهرام بیضایی باشیم؟

تغییر چهره کارگردان «سگ‌کُشی» باعث نگرانی اهالی هنر شده است/ آیا باید نگران بهرام بیضایی باشیم؟

محمد حقیقت منتقد و فیلمساز ایرانی ساکن فرانسه، با ارسالی تصویری از بهرام بیضایی کارگردان بزرگ سینما و تئاتر از نگرانی‌اش برای سلامتی این استاد سرشناس خبر داد.
وی در همین زمینه نوشت: «آرزو کنیم که حال آقای بیضایی خوب باشد و استاد در کمال صحت و سلامت باشند و سایه‌شان بر سر ما و تئاتر و سینمای ایران مستدام باشد.»
بهرام بیضایی کارگردان بزرگ سینما و تئاتر از سال‌ها پیش و در پی ایجاد برخی ناملایماتی‌ها، ناچار به کوچ از ایران شد. بیضایی با اقامت در آمریکا، کلاس‌هایی را در دانشگاه استفورد برگزار کرد و تحقیقاتش در زمینه‌های مختلف هنری را همچنان ادامه داد. فعالیت هنری بهرام بیضایی در مدت زمان اقامتش در آمریکا بیشتر اجرای صحنه‌ای چند نمایش‌نامه از نوشته‌های خود بوده و به دلیل شرایط خاص حاکم بر تولید فیلم در آمریکا، متأسفانه در زمینه ساخت و کارگردانی فیلم، کاری انجام نداده است.
دیدن این تصویر اگرچه برای بسیاری از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر کشورمان، کمی ناراحت‌کننده است، اما امیدواریم شرایط جسمانی استاد بهرام بیضایی رو به بهبودی باشد و جامعه سینمایی و تئاتری کشورمان بتوانند از وجود این هنرمند بی‌بدیل بهره‌های افزون‌تری ببرند.
منبع: بانی‌فیلم

vaghte cinema

دیدگاهتان را بنویسید