صفحه اصلی > رادیو و تلویزیون و فرهنگی و هنری : برای مرتضی تبریزی ـ هنرمند تازه درگذشته «صبح جمعه با شما»/ هنرمندی که نقش «دست و دلباز» منوچهر نوذری را زنده کرد

برای مرتضی تبریزی ـ هنرمند تازه درگذشته «صبح جمعه با شما»/ هنرمندی که نقش «دست و دلباز» منوچهر نوذری را زنده کرد

اصغر سمسارزاده- از بازیگران قدیمی و همکار مرتضی تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأیید درگذشت مرتضی تبریزی، توضیح داد که این اتفاق پنج روز پیش افتاده و مراسم خاکسپاری این بازیگر توسط خانواده او در سکوت برگزار شده است.
سمسارزاده درباره علت درگذشت مرتضی تبریزی توضیح داد: آقای تبریزی به دلیل سکته مغزی فوت شده است. او مدت‌ها در بستر بیماری بود و متأسفانه کسی از او یادی نکرد و خانواده او حق دارند که دلگیر باشند.
وی گفت: آخرین کار مرتضی تبریزی به شش ماه گذشته در رادیو و برنامه «صبح جمعه با شما» برمی‌گردد. متأسفانه همان روزها تکلمش را از دست داد و حالش خوب نبود. بعد از مقطعی دوباره برگشت و شرایط خوبی داشت، اما متأسفانه باز هم بدتر شد و دیگر نتوانست به رادیو بیاید.
سمسارزاده یادآور شد: تبریزی سال‌های سال تئاتر کار می‌کرد و یکی از دوستان قدیمی من بود. متأسفانه او فوت شد و ما اطلاعی نداشتیم و امروز بعد از پنج روز متوجه شدیم وی در یکی از قطعات بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شده است. خانواده ایشان هم اطلاعی ندادند.
وی در پایان گفت: دوستی من و مرتضی به ۴۰ سال قبل برمی‌گردد. حتی او من را به سعید توکل تهیه‌کننده وقت «صبح جمعه با شما» معرفی کرد و من از همان زمان راهی این برنامه شدم که سال‌هاست روی آنتن قرار دارد.
ساجد قدوسیان، تهیه‌کننده «صبح جمعه با شما» نیز با بیان این‌که زنده‌یاد تبریزی فردی شوخ‌طبع و بامعرفت بود، گفت: همیشه بدون حاشیه کار می‌کرد و به موقع سر ضبط حاضر می‌شد، حتی اگر زمان ضبط طولانی می‌شد خم به ابرو نمی‌آورد. زنده‌یاد تبریزی شاخصه‌های زیادی در کار داشت و می‌توان گفت توانایی تقلید صدایش بی‌نظیر بود و می‌توانست نقش بزرگان رادیو را بازی کند، حتی من با حضور او توانستم نقش دست و دلباز را که زنده‌یاد منوچهر نوذری بازی کرده بود یک بار دیگر احیاء کنم. نکته قابل تأمل این است که مردم ناخودآگاه فکر می‌کردند این بخش‌های نمایشی با حضور بازیگر اصلی‌اش روی آنتن رفته است.
این تهیه‌کننده بیان کرد: مرتضی تبریزی در یکی – دو سال اخیر بیمار شده بود و قدرت تکلمش را از دست داده بود و زمانی که با او تماس می‌گرفتیم به سختی متوجه حرف‌هایش می‌شدیم. مردم هرگز نقش هیبت در «صبح جمعه با شما» را فراموش نخواهند کرد. او همیشه مهربان بود و با هیچ‌کس عناد نداشت. بدون تردید یکی از بهترین‌های «صبح جمعه با شما» را از دست دادیم.

admin-c

اخبار مرتبط

گفت و گو با سید محمدرضا صالحی، مدیر رادیو اقتصاد/ ۱۷ سال با رادیو اقتصاد

مدیر رادیو اقتصاد در سالروز ۱۷ سالگی این شبکه رادیویی تأکید کرد:…

برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی/ «از رقص تا جنون» آماده نمایش شد

مراحل فنی فیلم کوتاه «از رقص تا جنون» به پایان رسید. به…

دیدگاهتان را بنویسید