صفحه اصلی > رادیو و تلویزیون : افشاگری علی‌اصغر پورمحمدی از دلایل حذف عادل فردوسی‌پور: حذف «90» تصمیم سازمان بود اما اگر من بودم شاید با آقای فردوسی‌پور کنار می‌آمدم

افشاگری علی‌اصغر پورمحمدی از دلایل حذف عادل فردوسی‌پور: حذف «90» تصمیم سازمان بود اما اگر من بودم شاید با آقای فردوسی‌پور کنار می‌آمدم

علی‌اصغر پورمحمدی در گفت‌وگو با اکبر نبوی در مجله تصویری «قاف» درباره دلایل تعطیلی برنامه «90» صحبت کرده است.
پورمحمدی از مدیران سابق تلویزیون است که معاونت سیمای سازمان صدا و سیما را طی سال‌های ۹۳ تا ۹۵ بر عهده داشت. با این حال او بیشتر به خاطر مدیریت شبکه سه سیما شناخته می‌شود.
چند ماه پیش، پیمان جبلی رییس صدا و سیما با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی، به دلایل برکناری عادل فردوسی‌پور از تلویزیون پرداخت و بدون این‌که نامی از او بیاورد، علت اخراج این مجری و گزارشگر محبوب ورزشی از تلویزیون را «ناتوانی در مدیریت او» دانست. حالا اصغر پورمحمدی یکی از مدیران سابق صدا و سیما در گفت‌وگوی جدیدش، افشاگری بی‌سابقه‌ای انجام داده و مجموعه دلایلی که باعث توقف پخش برنامه محبوب «99» و قطع همکاری صدا و سیما با عادل فردوسی‌پور شد را توضیح داد.
بخش‌هایی از صحبت‌های پورمحمدی را در ادامه می‌خوانید: آقای فردوسی‌پور حرف گوش نمی‌کرد! به دلایلی برنامه «90» مقداری سیاسی شد و یک جاهایی از دایره انصاف خارج می‌شد.
آقای ضرغامی در دوره خودشان چند بار خیز برداشتند که برنامه «90» تعطیل شود. به ما گفتند شما یک فیلم سینمایی آماده کنید که «90» پخش نشود. باز دو – سه ساعت مانده به برنامه می‌گفتند «90» پخش شود.
آقای فردوسی‌پور در شب ولادت حضرت زهرا لباس مشکی پوشیده بودند، چون آقای ناصر حجازی مرحوم شده بودند. آقای حجازی آدم مهمی هستند و جزو چهره‌های برجسته فوتبال ایران هستند. وقتی آقای ناصر حجازی یا بقیه بزرگان فوتبال را بگذاریم کنار حضرت زهرا(س)، نمی‌توانیم بگوییم این‌ها مهم‌تر از حضرت زهرا(س) هستند.
تعطیلی «90» تصمیم سازمان بود، اما قرعه این کار به نام آقای فروغی خورد. ممکن بود در دوره من هم این اتفاق بیفتد.
اگر من بودم شاید یک‌جوری با آقای فردوسی‌پور کنار می‌آمدم. به او می‌گفتم اگر می‌خواهید کار کنید بابد مثل آدم بشینی، این کار را نکنی، زمان برنامه این هست، و… . اگر قبول می‌کرد ادامه می‌دادیم و اگر هم قبول نمی‌کرد ادامه نمی‌دادیم دیگر! آقای فردوسی‌پور با آقای فروغی به کل کل هم افتادند و یک بهانه‌هایی درست شد که در نهایت برنامه تعطیل شود.
در جامعه ما کاسه کوزه‌ها را سر فروغی می‌شکنند در حالی که این تصمیم نباید به آقای فروغی نسبت داده شود، چون تصمیمی فرافروغی بود. این تصمیم سازمان بود.

vaghte cinema

اخبار مرتبط

شماره ۵۸ ماهنامه «کد» منتشر شد

شماره‌ ۵۸ ماهنامه تحلیلی «کُد» ویژه مهر ماه ۱۴۰۳ همراه با گفتارها…

دیدگاهتان را بنویسید