صفحه اصلی > فرهنگی و هنری : ۹ سال در کنار شما چه زود گذشت

۹ سال در کنار شما چه زود گذشت

«سینماتایم» یا با نام مجوز گرفته اخیرش، «وقت سینما» ۹ ساله شد. صحبت از ۹ سال خبررسانی مستمر در پهنه اینستاگرام و تلگرام و حالا با آغاز به کار سایت تحلیلی – خبری «وقت سینما» در عرصه وب است.
آن هم در حالی که کار خبرنگاری و تعهد به رعایت الزامات نوشته و نانوشته آن، روز به روز دشوارتر می‌شود. شرایط اقتصادی، نفس رسانه‌ها را بیش از پیش به شماره انداخته و اینترنت هم که خب… هر روز بازی‌های خود را دارد.
با این وصف، همانطور که کارکرد رسانه‌های خبری طی همین یک دهه به اندازه چند دهه دچار تغییر و پیشرفت شده، سینما و تلویزیون نیز با رشد و ظهور و توسعه پلتفرم‌ها مصون از دگرگونی نمانده‌اند. به همان اندازه که ذائقه فیلم بین‌ها و سینماروها عوض شده.
۹ سال پیش در سال ۹۳ که «سینماتایم» جان گرفت، هنوز تورم افسارگسیخته، چندان روال سینمای ایران را هم مثل بقیه امور، گرفتار خود نکرده بود. گیشه ۱۵‌ میلیاردی برای اکران اول بهار در آن سال، رقم بسیار چشمگیری محسوب می‌شد. در مخیله کسی نمی‌گنجید کمتر از یک دهه بعد، فیلمی مرز سیصد میلیارد تومان را رد کند و گردش این چند صد میلیارد در دهان‌ها به امری عادی بدل شود.
۹ سال پیش هنوز پلتفرم‌ها تا این حد بر گُرده تلویزیون سنگینی نمی‌کردند. کنداکتور سریال‌های نوروز و دیگر مناسبت‌ها، برای بینندگان ارج و قربی داشت.
۹ سال پیش سلطنت اینستاگرام و توئیتر آنچنان عالمگیر نبود و التماس تلویزیون برای ویو خوردن و ترند شدن در آن‌ها، شکل امروزش با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن لایک‌ها نبود!
۹ سال پیش خیلی‌ها هنوز نرفته بودند. خیلی‌ها هم برای همیشه نرفته بودند. خیلی چیزها هم گم نشده بودند.
۹ سال پیش حتماً که حالمان خیلی بهتر از امروز بود.
طی این ۹ سال البته که کنار شما و با لذت همراهی‌تان، «سینماتایم» هم دوران خوبی را سپری کرد. تلاش کردیم در این ۹ سال با صداقت خبررسانی کنیم و با صراحت بنویسیم.
خلاصه که این ۹ سال در کنار شما چه زود گذشت.
به قول احمدرضا احمدی، «تند پارو بزن
تا عمر به پایان نرسیده است…»!

vaghte cinema

دیدگاهتان را بنویسید