صفحه اصلی > سریال و فرهنگی و هنری و نمایش خانگی و هنرمندان و یادداشت : کارگردان «در انتهای شب»: متقاعد کردن علیرضا داودنژاد برای بازی در نقش «آقای زرباف» یکی از دشوارترین فرازهای زندگی کاری‌ام بود

کارگردان «در انتهای شب»: متقاعد کردن علیرضا داودنژاد برای بازی در نقش «آقای زرباف» یکی از دشوارترین فرازهای زندگی کاری‌ام بود

کارگردان سریال «در انتهای شب» با انتشار یادداشتی به تمجید از بازی علیرضا داودنژاد در این سریال پرداخت.

به گزارش «وقت سینما»، آیدا پناهنده کارگردان سریال در حال پخش «در انتهای شب» با انتشار یادداشتی درباره همکاری با علیرضا داودنژاد و نحوه انتخاب وی برای ایفای نقش «آقای زرباف» توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:

متقاعد کردن علیرضا داودنژاد برای بازی در نقش «آقای زرباف» یکی از دشوارترین فرازهای زندگی کاری من بود. شمال زندگی می‌کرد، حال و حوصله‌ چندانی برای کار، آن هم تازه بازیگری در یک کار بلند مدت در مدیوم سریال را نداشت، دل‌خسته بود؛ من را خوب نمی‌شناخت.

ولی من خوب می‌شناختمش: از فیلم «نیاز» که بارها در کودکی دیده بودم و دریچه‌ای به روی یک جور سینمای تازه و نو به رویم گشوده بود. از «بی‌پناه» که در آن سال‌های دشوار دهه شصت بارها با مامان دیده بودیم و آنقدر تأثیر عاطفی عجیبی بر من گذاشته بود که موقع نوشتن فیلمنامه «در انتهای شب» از آن فیلم و قصه‌ا‌ش و دیالوگش در اپیزود چهار یاد کرده بودم.

از حیرتم وقت تماشای «مصائب شیرین» و «کلاس هنرپیشگی» بر پرده سینما. او استاد نادیده من بود در تمام این سال‌ها. نمی‌خواستم تسلیم شوم. می‌خواستم آن‌قدر در بزنم که یا آب پاکی را بریزد روی دستم یا نرم شود.

بارها تلفنی گفت‌وگو کردیم، «رضا»ی عزیز، رضای مرحوم را واسطه کردیم تا بالاخره فیلم‌هایم را دید، فیلم‌نامه «در انتهای شب» را خواند، آمد تهران، من را دید و ساعت‌ها حرف زدیم و بالاخره دل استاد به شاگردش نرم شد.

روزهای فیلمبرداری، ناهار را دو تایی می‌خوردیم. از سینمای پیش از انقلاب، از ورودش به سینما، و از مهرجویی که آن‌طور بی‌رحمانه سلاخی شد، حرف می‌زد. می‌گفت راز و رمز مهرجویی، خلق زندگی در سینما بود. می‌گفت که چقدر از مهرجویی بزرگ یاد گرفته است. و چه خوب و تحسین‌برانگیز هم یاد گرفته بود؛ فیلم‌های خودش، خودِ خودِ زندگی بود. و من چه خوشبخت بودم که با هر چه سرسختی در چنته داشتم ایستادم برای متقاعد کردن و ثبت لحظات درخشان بازیگری‌اش. 

آقای داودنژاد، سینمای ما وامدار و سپاسگزار مرد بزرگی مثل شماست. دوستتان داریم پدر نازنین ما، پدر داغدارِ ما. سینمای ایران به وجود مبارکتان افتخار می‌کند.

vaghte cinema

دیدگاهتان را بنویسید