صفحه اصلی > تجسمی و رادیو و تلویزیون و سینما و فرهنگی و هنری و هنرمندان : روز جمعه و در خانه هنرمندان/ اسماعیل محرابی نمایشگاه «شیدایی» را افتتاح می‌کند

روز جمعه و در خانه هنرمندان/ اسماعیل محرابی نمایشگاه «شیدایی» را افتتاح می‌کند

نمایشگاه «شیدایی» ساعت ۱۷ روز جمعه (۷ اردیبهشت ماه) با حضور اسماعیل محرابی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.

به گزارش «وقت سینما»، نمایشگاه «شیدایی» با موضوع حکاکی یا برجسته کاری روی پوسته تخم پرندگان از ساعت ۱۷ روز جمعه (۷ اردیبهشت ماه) در خانه هنرمندان آغاز به کار می‌کند. اسماعیل محرابی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در اولین روز از برگزاری این نمایشگاه به عنوان مهمان ویژه حضور دارد.

نمایشگاه «شیدایی» حاصل تلاش دو دهه از زندگی محمدمهدی آهنی‌زاده است که پس از برگزاری هفت نمایشگاه انفرادی در اقصی نقاط کشور این بار آثار خود را در خانه هنرمندان در معرض نمایش می‌گذارد.

کار بر روی پوسته تخم پرندگان شامل دو بخش طراحی و اجراست و به طور میانگین بین ۲۰ روز تا شش ماه زمان می‌برد. طراحی به طور عمده بر پایه ایده‌های ذهنی و انتزاعی یا الهام از طبیعت، طرح‌های اسلیمی و مدرن انجام شده و بر روی پوسته پیاده می‌شود. حکاکی بر روی پوسته‌ای که ضخامت آن بین ۱ تا ۲.۵ میلیمتر است به خودی خود کاری سخت و طاقت فرسا محسوب می‌شود. حال اگر این حکاکی در راستای پیاده‌سازی یک طرز فکر و ایده نو قرار بگیرد سختی آن دو چندان می‌شود. در واقع در این مشق و آزمون، نخستین خطا در حین اجرا برابر است با از دست رفتن کار و اتفاقی است جبران ناپذیر.

vaghte cinema

اخبار مرتبط

انتخاب اعضای هیأت مدیره جدید خانه سینما

هیأت مدیره جدید خانه سینما با برگزاری مجمع عمومی در شامگاه ۳۰…

همزمان با رونمایی از پوستر/ زمان اجرای «مالی سویینی» مشخص شد

صابر ابر، الهام کردا و علی سرابی از اوایل آبان به تالار…

فیلم‌برداری «مرخصی» به پایان رسید

فیلم‌برداری فیلم کوتاه «مرخصی» به کارگردانی مرتضی رشیدی به پایان رسید. به…

دیدگاهتان را بنویسید