صفحه اصلی > رادیو و تلویزیون و سریال و فرهنگی و هنری : در نشست برنامه‌های نوروزی سیما مطرح شد/ بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی به تلویزیون

در نشست برنامه‌های نوروزی سیما مطرح شد/ بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی به تلویزیون

نشست خبری ویژه برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان با حضور محسن برمهانی ـ معاون سیما ـ و مدیران شبکه‌های تلویزیونی صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفند)، در سالن مذاکرات مرکز همایش‌های صدا و سیما در برگزار شد.
معاون سیما در بخشی از این نشست خبری با اشاره به همزمانی دو مناسبت رمضان و نوروز، اعلام کرد: «۹ ویژه برنامه سحر و ۱۰ برنامه ویژه افطار خواهیم داشت.» او در این ارتباط به پخش برنامه‌ «محفل» با همان داوران قبلی خبر داد و از بازگشت «زندگی پس از زندگی» به شبکه چهار یاد کرد.
معاون سیما درباره سریال‌های نوروز و رمضان شبکه‌ها اعلام کرد: در شبکه یک، سریال «زیرخاکی» از ابتدای ماه رمضان تا ایام قدر پخش می‌شود و سپس سریال «نون خ ۵» را خواهیم داشت. شبکه دو سریال «رستگاری» که مجموعه‌ای ماورایی است را روی آنتن می‌برد و شبکه سه سریال «هفت سر اژدها» که سریالی امنیتی پلیسی است را برای پخش در نظر گرفته است. علاوه بر سریال‌های ایرانی، سریال‌های خارجی هم داریم که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شوند. سریال «جومونگ ۳» و سریال «دهن لق» از جمله این مجموعه‌هاست.
برمهانی همچنین اعلام کرد: در شبکه نسیم برنامه‌ای به نام «مهمانی» با اجرای ایرج طهماسب در حال تولید است که ۹ قسمت آن در نوروز پخش خواهد شد. این برنامه تلفیقی از عروسک‌های جدید و قدیم خواهد بود.
برمهانی همچنین اعلام کرد، فرزاد حسنی مجری برنامه تحویل سال شبکه نسیم خواهد بود.

به گفته برمهانی «ایران دوست‌داشتنی» و «شب عیدی» از ویژه‌برنامه‌های تحویل سال شبکه‌های یک و سه هستند. برنامه «ماه من» را نجم‌الدین شریعتی اجرا می‌کند. مجری تحویل سال شبکه سه سیما هم حامد سلطانی است. در شبکه دو سیما نیز المیرا شریفی‌مقدم، وحید رونقی و مجید یحیایی ویژه برنامه تحویل سال را اجرا می‌کنند.
معاون سیما از امیرحسین مدرس، فلورا سام و پدرام کریمی به عنوان دیگر مجریان ویژه برنامه‌های نوروزی یاد کرد.
برمهانی درباره فیلم‌های نوروز ۱۴۰۳ هم اظهار کرد: پرمخاطب‌ترین گونه نوروز فیلم‌های سینمایی هستند و بر این اساس ۱۷۷ فیلم جدید و ۱۳ فیلم سینمایی ایرانی خواهیم داشت. ۸۰ مستند خارجی ـ از مستندهای علمی، نجوم تا حیات‌وحش ـ از شبکه مستند و سایر شبکه‌ها روی آنتن می‌بریم.
همچنین مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل در ادامه نشست اعلام کرد: فیلم‌های «کارو»، «هناس»، «ضد»، «مصلحت»، «پری دریایی»، انیمیشن «پسر دلفینی»، «شماره ۱۰»، «هایپاور» و… از تلویزیون پخش می‌شوند.
معاون سیما درباره خرید فیلم‌های نوروزی سیما از اوج، توضیح داد: سازمان صدا و سیما قراردادی با جایی ندارد بلکه هر ساله رصد می‌کنند و فیلم‌ها را خریداری می‌کنند. امسال دلیل اینکه فیلم‌هایی از اوج خریداری شده، به دلیل حجم تولیدات و ملاحظات بوده است.
او درباره حفظ بِرندهای تلویزیونی و بازگشت چهره‌ها نیز تأکید کرد: نباید یک سالِ سیما را با ۳۵ سال مقایسه کرد. یک سیر طبیعی و سیر تطور در حوزه نمایشی رخ داده است. مگر می‌شود چهره و تلویزیون را از هم دور کرد؛ این یک اصل است! طبیعی است تلویزیون چهره می‌خواهد؛ هم چهره‌های قدیمی و هم چهره‌هایی که قابلیت دارند.
محسن برمهانی درباره آخرین وضعیت ساخت پروژه «موسی(ع)»، گفت: این سریال در مرحله پیش تولید است و بنا دارد با تکنولوژی روز دنیا همان وی اف ایکس استودیو ساخته شود؛ البته ممکن است مجبور شویم جاهایی دکور بسازیم. در حال حاضر فیلمبرداری انجام می‌شود، اما فیلمبرداری در پیش تولید. در سریال موسی روزانه ۲۰۰ نفر کار می‌کنند.
برمهانی درباره ساخت فصل جدید سریال «پایتخت» نیز گفت: ما وارد مذاکره شدیم و عناوین موفق را رها نخواهیم کرد. تا زمانی که وارد پیش تولید نشود نمی‌توانیم بگوییم در حال انجام است. «پایتخت» یکی از سریال‌های در حال مذاکره برای ساخت است.

معاون سیما در پاسخ به پرسشی مبنی بر استفاده از هوش مصنوعی به جای دوبلورهای قدیمی و فقید، تأکید کرد: این اتفاق کپی رایت دارد و حتما بار حقوقی دارد، اما در حال بررسی هستیم.
منبع: ایسنا

admin-a

دیدگاهتان را بنویسید