صفحه اصلی > اجتماعی و سریال و فرهنگی و هنری و نقد و نمایش خانگی و هنرمندان و یادداشت : به بهانه تشکیل پرونده قضایی برای عوامل «افعی تهران»/ معلمی مثل هر شغل دیگری محترم است به شرط شرافت!

به بهانه تشکیل پرونده قضایی برای عوامل «افعی تهران»/ معلمی مثل هر شغل دیگری محترم است به شرط شرافت!

«وقت سینما»؛ سیدرضا صائمی/ آموزش و پرورش با استناد به آن‌چه توهین به «مقام شامخ معلم» نامیده از عوامل سریال «افعی تهران» شکایت کرده است! گویی می‌خواهند انتقام «آقای شکوهی» را از پیمان معادی بگیرند!

خدشه‌دار کردن «مقام شامخ معلم» بیش از آن‌که توهین باشد، توهمی است برآمده از تقدس بخشی‌های کاذب به مشاغل. معلمی در سیستم آموزشی، یک مقام نیست، یک شغل است و مثل هر شغل دیگری محترم به شرط شرافت.

صرف معلم شدن کسی را از خطا مصون نمی‌کند. همچنان که لباس پزشکی به تن کردن کسی را از احتمال خطای پزشکی مبرا نمی‌کند. خطای پزشکی به تن آسیب می‌زند و خطای معلمی به جان و این دومی مخرب‌تر است. کافیست به واکنش مخاطبان به این سکانس نگاه کرد تا انبوهی از این خاطرات مشترک را شاهد بود.

زخم‌های نشسته بر جان که از نشستن پشت نیمکت‌های مدرسه برآمده و به ترومایی دردناک در طول زمان بدل شده است. روایت‌های تلخ و درناک دانش‌آموزان دهه پنجاه و شصت از این رنج مشترک کم نیست و اگر جمع شود، از پرونده آزاردیدگان «جنبش می تو» هم قطورتر می‌شود

vaghte cinema

دیدگاهتان را بنویسید